Jaka siła drzemie w drzemce?

Drzemka czy kawa? Oczywiście, że kawa. Po co tracić czas na spanie w ciągu dnia. Drzemka może kojarzyć Ci się z lenistwem i marnowaniem czasu – sama tak o niej myślałam. Ostatnio natknęłam się na ciekawy obrazek, który zainspirował mnie do przeszukania internetów, a to z kolei do podzielenia się z Wami moimi odkryciami.

Drzemka - Jaka siła drzemie w drzemce?Korzyści z drzemania

Krótka drzemka w ciągu dnia poprawia sprawność umysłu. Po filiżance kawy jesteśmy jedynie pobudzeni, a po dwudziestominutowej drzemce odprężają się nasze ciało i umysł. Da Vinci, Einstein i Edison to tylko nieliczne z wybitnych osób, które regenerowały siły za jej pomocą.

Udowodniono, że osoby, które nie ucinają sobie drzemek, mają wyższy poziom kortyzolu od tych, które to robią. Hormon ten odpowiada za poziom stresu w naszym organizmie. Dzięki temu po drzemce mamy dużo lepsze samopoczucie. Dodatkowo, krótki odpoczynek w ciągu dnia zmniejsza ryzyko zawału, udaru i zachorowania na cukrzycę.

Drzemka pomoże nam też w nauce do egzaminu. Podczas snu to, czego się już nauczyliśmy, zostaje silnie utrwalone w mózgu. Poza tym wypoczęci możemy łatwiej przyswoić kolejną dawkę materiału.

Wymarzona drzemka

Drzemać powinniśmy między 13 a 16 – później możemy się narazić na problemy ze snem w nocy. Najbardziej efektywne będą ok. dwudziestominutowe drzemki. Na pewno nie powinniśmy przekraczać trzydziestu minut, dlatego warto nastawić sobie budzik, który podobno po wyrobieniu sobie nawyku drzemania, nie będzie nam już potrzebny. Podczas snu spada temperatura ciała, więc przyda nam się też koc. Proponuję również włączyć relaksującą muzykę i wziąć kilka głębszych oddechów.

Nie planuję teraz codziennie drzemać, ale jeśli mi się to zdarzy, na pewno nie będę robić sobie wyrzutów, że marnuję czas. Kto wie, może z czasem przekonam się do takiego resetu. A Ty co sądzisz na ten temat? Zachęciłam Cię do przerzucenia się z kawy na drzemkę? Daj mi znać w komentarzu.

Follow:
Udostępnij:
Close Me
Looking for Something?
Search:
Post Categories: