Proste jak spacer

Siedzimy bez ruchu przy biurku, stoimy nieruchomo w windzie, drzwi otwierają się przed nami automatycznie, podjeżdżamy samochodem pod siłownię, żeby przez godzinę pobiegać na bieżni. Rezygnujemy z naturalnego ruchu, tworzymy sobie coraz wygodniejsze życie i narzekamy, że nie mamy czasu na aktywność fizyczną.

Spacer

Weź długi głęboki wdech. Napełnij płuca świeżym powietrzem. Rozejrzyj się. Wszystko budzi się do życia. Liście mają kolory pierwszych dni wiosny, promienie słoneczne ogrzewają Twoją twarz i słyszysz śpiew ptaków.

Jeśli dawno tego nie doświadczyłeś, idź na spacer.

Kiedy chodzimy, w naszym mózgu uwalniają się endorfiny, które uśmierzają ból, zwiększają pozytywne uczucia i dają odprężenie. Udowodniono, że półgodzinny spacer może działać podobnie do łagodnego środka uspokajającego. Wielu wybitnych ludzi uważało, że spacery zwiększają ich kreatywność. Dickens słynął ze swoich długich, nocnych wędrówek po Londynie. Uważał, że pomagają mu zachować zdrowie psychiczne. My też mówimy, że idziemy „przewietrzyć umysł”. Badania wykazały, że regularne spacery chronią mózg przed osłabieniem pamięci, zapobiegają bezsenności i depresji.

Osobiście uwielbiam spacerować. Stawianie jednej stopy przed drugą, to jedna z najprostszych czynności, jaką człowiek może wykonywać. To chyba najbardziej naturalna aktywność, w której praca krwi i mięśni pozostaje w harmonii. Spacerując, można przemyśleć wiele rzeczy i spojrzeć na nie z innej perspektywy, a spędzanie czasu na świeżym powietrzu cudownie dotlenia cały organizm.

Być może nie należysz do kanapowców i regularnie uprawiasz sport. Jednak nie odrzucaj od razu myśli o spacerze. To może być coś dodatkowego. W końcu przynosi tak wiele korzyści. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu jest lepsza dla naszego zdrowia, niż pocenie się w zamkniętej sali gimnastycznej.

Spacerowanie nie wymaga żadnego specjalnego ubioru czy sprzętu. Aby zacząć, nie musimy też od razu zmieniać całego rozkładu zajęć. Wystarczy wysiąść z autobusu trzy przystanki wcześniej, zaparkować dalej samochód czy umawiać się ze znajomymi na spacer zamiast na kawę. Dzięki odrobinie wysiłku możemy na stałe wprowadzić się w dobry nastrój.

Follow:
udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *